Depresija

"Depresija je stara koliko i civilizacija. Ubraja se u najranije opisane bolesti u medicini. Reč depresija potiče od latinske reči deprimere, što znači pritisnuti, utisnuti ili udubiti.
Depresija se najčešće vezuje za osećanje tuge, medjutim ona pretstavlja mnogo više od obične tuge. Nekada je čovek neraspoložen i to traje relativno kratko i to nije depresija. Postoje periodi života kada je čovek tužan, zbog nekog gubitka, smrti rodjaka, prijatelja ili je pretrpeo materjalni ili emocionalni gubitak, ta tuga traje kratko i lagano slabi. To takodje nije depresija.
Ako se tuga pojavi bez ikakvog razloga ili je nesrazmerna uzroku ili ako tuga ne prestaje ili se ponovo vraća, ako je čoveku teško da radi, da se druži, da spava, ne može više da se raduje životu, onda to više nije obično neraspoloženje , već je to depresija.Depresija je jedina smrtonosna bolest u psihijatriji, jer oko 15% depresivnih osoba počini samoubistvo, pa zato depresija zahteva ozbiljan pristup i lečenje.
Klinička depresija se opisuje kao poremećaj sa fizičkim i mentalnim karakteristikama koje mogu da poremete sposobnost pojedinca da funkcioniše u društvu i radnom okruženju.Depresija je stanje koje traje više od dve nedelje.

Šta nije a šta jeste depresija?

Depresija nije nešto što je samo u tvojoj glavi. Ona nije izmišljena bolest, nije lenjost ili tuga koja traje nekoliko dana. Ona nije premenstrualni sindrom-PMS ili stres.
Depresija je poremećaj u raspoloženju čije su karakteristike različiti stupnjevi tuge, razočarenja, usamljenosti, beznadja, sumnje u samoga sebe i osećanje krivice. Ova osećanja mogu biti vrlo intenzivna i mogu trajati duže vremena. Svakodnevne aktivnosti mogu postati otežane ali pojedinac još uvijek može biti u mogućnosti da se nosi se s simptomima depresije. Ipak, na ovom nivou osećanje bespomoćnosti može postati tako intenzivno da se kao jedino rešenje vidi samoubistvo."

Eh sada kada ste pročitali ovaj članak koji sam kopirala sa depresija.net stranice , možete da uživate u mom tekstu :D 

Šta je to depresija? Znate već , vjerujem da znate , ali se iskreno nadam da nikada  niste bili u tom stanju. Nedavno sam bila u situaciji da čujem kako je veoma mlada djevojka završila u bolnici zbog depresije. Mnogo me to rastužilo. Mlada djevojka, u dvadesetim godinama u bolnici zbog depresije. Čula sam neke detalje njene priče, dešavanja iz njenog života. Zanimalo me je da čujem sve, ali nisam tip koji se raspituje šta je i kako kod nekoga, ako sam neko počne da priča onda saslušam ali nikada ne bih ispitivala. Tako da sam, na osnovu toga što sam do sada čula razmišljala o toj depresiji i svemu što je snašlo tu djevojku.
Psiha je čudo ljudi, čudo. Kako psiha može čovjeku da pomogne pa to je stvarno jedno veliko čudo. Ali to drago čudo tako isto može i da odmogne čovjeku kada se preda svojoj psihi,svojim mislima, kada pusti da ga obuzme taj osjećaj tuge,jada, kada misli samo loše o sebi i kada misli da je kriv za sve ili da ne zaslužuje dobro. Ako se kojim slučajem sada neko ko čita ovaj tekst nalazi u nekom depresivnom stanju, MOLIM TE TRGNI SE ! SVE SU TO SAMO TVOJE MISLI !  
Mogu vam reći da sam i sama bila u nekom obliku depresije ,nakon porođaja , imala sam period kada se ničemu nisam radovala,kada sam bila tužna i mislila "Zašto se meni nešto desilo" , kada nisam imala nikakvu motivaciju niti volju da sutra budem bolje. Već sam bila navikla na taj osjećaj praznine u sebi i onda odjednom mi je došlo " Ma koji je ovo vrag više, neću ovako da živim , hožu da budem sretna i nasmijana svaki dan svaki tren , ovo meni ne treba" Često sam u tom periodu čitala o depresiji, kako se iz tog stanja i uspjela sam za veoma kratko vrijeme. Stvarno mi je bilo dosta tuge zbog ničega, pa ja nisam ni znala zašto se osjećam loše,jednostavno sam se osjećala loše i to je to. 
Kad sam rekla DOSTA stvarno je bilo dosta !
Nekako je tad i krenulo da mi se pojavljuje stalno na netu nešto od Ane, neki video, neki status, Ana je bila stalno pred mojim očima . Sad znam da je to bio znak za mene, za moje bolje sutra, za moj bolji svaki naredni dan. 
Mnogo sam zahvalna na tome. 
Ovim putem , ovim postom, želim se obratiti svima koji su ikada pomislili da imaju bilo kakav oblik depresije, ili  ako ste ikada bili u depresji,ili ako ste sada u depresiji-TRGNI SE ČOVJEČE ! To je sve stanje koje izazivaju toje misli,tvoj um. Predaješ se vlastitim mislima koje MOŽEŠ kontrolirati, predaješ im se da one kontroliraju tebe. ZAŠTO TI TO TREBA U ŽIVOTU???
Bilo šta da te navelo na to da se osjećaš tako kako se osjećaš nije vrijedno toga. Niko i ništa nije vrijedno da se ti osjećaš loše . TI VRIJEDIŠ MNOGO. TI SI JEDINSTVEN/A , KO TEBE IMA U SVOM ŽIVOTU BOGAT JE MNOGO, MOŽDA NIJE SVJESTAN TOGA ALI JEDNOG DANA ĆE POSTATI SVJESTAN !!! 
Vrijeme je da počneš misliti na sebe, i da udovoljiš sebi. Ti si sebi najvažnija na ovom svijetu! Imaš dijete - opet si sebi važnija od djeteta,od muža,od roditelja,od prijatelja... jer ako staviš ispred sebe bilo koga, sebe zanemariš a svu sebe daš za nekoga -to nije ljubav prema sebi i doći će dan akda ćeš se osjećati loše zbog toga. Da bi ti na prvom mjestu (poslije tebe) bio bilo ko od navedenih moraš prvo sebe da voliš, sebe da nagradiš tako što nikad ali nikad nikome nećeš dpzvoliti ništa što je protiv tvoje volje. Da u svakom trenu imaš svoje JA , tad možeš da budeš najbolja/i majka/otac, supruga/suprug, kći/sin , jer ono što želiš sebi prenijet ćeš i drugima. Kako da prenosiš nekome nešto dobro ako ti nisi dobro? Kako da prenosiš nekome radost i dobar osjećaj ako si ti tužna/an i sretna/an ?? Kako ? Nikako... 
Zato izbaci iz sebe sve što ti ne odgovara, sve što te čini ne sretnom osobom. Kad si sa sobom dobro onda ćeš i sa svima drugima biti. 
Imaš pravo da budeš sretna/an u svakom trenutku, to i jest bit života, sreća ljubav,zdravlje, osmijeh, radost, kada sve to imaš veoma si bogata osoba. Ti si bogata osoba!!
Sjeti se da neko nema ljubav, sjeti se da neko nema zdravlje, itd. u usporedbi sa tim ljudima-ti si jako bogata osoba !
ZATO SADA OTVORI VRATA I PUSTI DEPRESIJU DA ODE IZ TVOG ŽIVOTA, MAHNI JOJ , KAŽI ĆAO ,ZBOGOM, I DIŠI PUNIM PLUĆIMA, NOVI DAH, NOVI ZRAK...LJUBAV, RADOST ,SMIJEH...UDAHNI ŽIVOT !!! <3

Primjedbe